FAQ

Niet gevonden wat je zocht? Dan kun je altijd contact met ons opnemen via het contactformulier.

Springkastelen

Ja! Wij hebben een slechtweergarantie voor springkastelen, die toe laat om tot 48 uur voor de dag van levering kosteloos te annuleren! Bijvoorbeeld: Indien het springkasteel op een zaterdag geleverd wordt, kan u tot en met woensdag 23u59 annuleren. Meer info omtrent onze annulatievoorwaarden kan u vinden in onze huurvoorwaarden.

Ja, absoluut! Dit zorgt er zelfs voor dat het springkasteel minder nat wordt en na de regenbui weer sneller gebruiksklaar is. Wanneer u dit toch neerlaat, zal er zich één grote plas vormen op het springkasteel.

Vanaf een windkracht van 5 Bft mag een springkasteel niet opgeblazen of gebruikt worden (conform de certificering ervan). Magnus Partyverhuur blijft altijd eindverantwoordelijke. Wanneer de omstandigheden het niet toelaten om veilig te springen voor zowel de gebruikers als het kasteel zelf, wordt de huur geannuleerd. De huurder dient hiervoor géén kosten te betalen. Wij verdienen uiteraard ook liever onze boterham in plaats van de springkastelen binnen te houden, maar veiligheid primeert! Wij kunnen daarom ook niet aansprakelijk gesteld worden, indien wij bij deze weersvoorspellingen niet leveren. Indien een springkasteel wél gebruikt wordt in deze omstandigheden, kan dit ernstige schade en verwondigen veroorzaken zoals duidelijk in deze video

Neen, een overdekt springkasteel doet hoofdzakelijk dienst als zonnewering. Al zal er mogelijks wel een miniem verschil aanwezig zijn, maar door allerhande naden en stiksels is geen enkel springkasteel waterdicht.

Van zodra u deze uitschakelt, stopt de constante luchttoevoer en zal het springkasteel (of opblaasbare kroeg) langzaam aan in elkaar zakken door de lucht die ontsnapt via de naden, stiksels en ritsen. Enkel de IPS tafel is luchtdicht en kan dagenlang opstaan zonder blower.

Liever niet. Dit heeft drie grote voordelen. Ten eerste kunnen de kinderen tot onze aankomst blijven doorspringen! Daarnaast wordt het springkasteel minder nat door avonddauw indien dit opgeblazen blijft en als laatste kunnen wij hierdoor snel inschatten hoeveel kuiswerk er aan het springkasteel zal zijn of nemen we er ter plekke al even onze draagbare stofzuiger bij. Geen zorgen, dankzij ritsen aan de zijkant van elk springkasteel is de lucht er zeer snel uit en kunnen we beginnen oprollen.

Onze blowers hebben meestal een capaciteit tussen de 1100W en 1350W. Wij raden daarom aan om niet meer dan 2 blowers per stopcontact/stroomkring te plannen. Elk van onze springkastelen heeft slechts één blower nodig. Voor de opblaasbare kroeg heeft de blower een capaciteit van 2400W.

Indien er slechts voor één dag gereserveerd werd, vindt de levering en ophaling op dezelfde dag plaats (= huurdatum). Wij plannen al onze leveringen 's ochtends en de ophalingen 's avonds. Als u wenst dat het springkasteel pas de volgende dag ('s avonds) opgehaald wordt, dan kan dat voor een extra dag huur aan 50% van de getoonde dagprijzen.

Levering

U mag steeds uw voorkeur van lever- en ophaaluur doorgeven. We proberen onze route zo efficiënt mogelijk te plannen, alsook zo dicht mogelijk bij het gevraagde uur indien dat haalbaar is. Leveren doen we doorgaans vanaf 8u00 en ophalen ronden we om 22u00 af. Naargelang de drukte kunnen deze tijdstippen uitgebreid worden. Wij doen ons best om de logistieke planning zo snel als mogelijk af te ronden en naar u te communiceren.
Dankzij zowel uw als onze flexibiliteit, zorgen we ervoor dat wij niet nutteloos van hier naar daar moeten rijden. Dit bespaart ons veel tijd en zorgt voor een vlottere workflow met minder kans op vertragingen.

Sommige wel, sommige niet. Het is daarom zéér belangrijk om dit steeds met ons te overleggen. Je wilt natuurlijk niet voorhebben dat je gereserveerde materialen daardoor niet op hun plek geraken.

90% van onze orders vinden in regio Affligem en de omliggende dorpen/steden plaats. Toch wordt ons soms gevraagd om verder weg van huis te leveren. Dit hangt er volledig vanaf of onze planning dit toe laat en de hoeveelheid materialen die gevraagd wordt te leveren. Leveren in bijvoorbeeld Antwerpen of West-Vlaanderen kost véél meer reistijd, diesel én personeelskost dan een order in onze eigen regio. De transportvergoeding kan in deze gevallen dan ook oplopen, wat soms niet in verhouding staat met de hoeveelheid van het gevraagde materiaal. In de meeste gevallen zullen wij dit ook meteen aangeven of bepaalde verplaatsingen al dan niet te ver zijn.

Met het oog op kwaliteitscontrole staan wij geen afhaling van tenten of springkastelen toe. Voor tafels, stoelen en verlichting kan dit wel geregeld worden, mits afspraken omtrent het tijdstip waarop u deze afhaalt en terugbrengt.

Transportkosten zijn er om onze kosten te dekken van alles wat met het transporteren van uw materialen te maken heeft. We zijn immers nog steeds een bedrijf en dan is het ongebruikelijk dat er meer geld uitgegeven wordt, dan dat er binnenkomt.

Klein rekenvoorbeeld: Stel dat uw adres op 10km van ons vandaan ligt en dat deze rit 15min duurt. Deze rit dienen wij vier keer te rijden: heen/terug voor de levering én heen/terug voor de ophaling. Zodoende wordt deze 10km in totaal 40km én wordt de 15min reistijd in totaal 1u reistijd. Gezien bijna al onze materialen steeds met twee personen geleverd worden, krijgen deze elk één uur uitbetaald, resulterend in twee personeelsuren om telkens van A naar B te reizen...

Reken daar de verbruikte diesel, een bijdrage in de verzekering én het onderhoud bovenop en u begrijpt waarom gratis levering of goedkope tarieven niet te handhaven zijn. Indien u liever geen transportkosten betaald, kan u altijd op afspraak terecht in onze opslag om zelf de materialen op te halen. Houdt u er rekening mee dat het afhalen van springkastelen, interactieve spelen én tenten niet mogelijk is. Voor alle andere materialen kan dit wel.

Algemeen

Neen, ons zakelijk adres én dat van onze opslagruimte is geen toonzaal en dus niet toegankelijk zonder afspraak. Indien u graag onze materialen op voorhand bekijkt, kan u ons steeds contacteren om hiervoor een afspraak te plannen.

Helaas kunnen wij geen redelijke prijsvoorstellen maken voor huurperiodes vanaf ongeveer drie weken. Wij kunnen wel de aankoop van een nieuwe professionele tent voor u afhandelen. Indien nodig kunnen wij deze ook voor u opbouwen en afbouwen. U dient daarbij wel zelf in te staan voor het transport, tenzij anders overeengekomen op de offerte. Ook voor het opslaan van de tent, na demontage, dient u zelf in te staan. Dit kunnen wij niet voorzien.

Zeker in de drukste periodes kan het voorvallen dat wij een extra paar handen goed kunnen gebruiken! Je kan enkel en alleen voor ons werken indien je over een eigen btw-nummer beschikt en de gewerkte uren aan ons kan factureren. Vanwege de onregelmatige uren in de evenementensector, werken wij niet met vaste contracten of uitzendkantoren. Meer info omtrent onze jobaanbieding kan u vinden op de crewpagina.

Magnus Partyverhuur is een jonge onderneming, opgericht in april 2017, door de op dat moment net 18-jarige student 'Lennert Magnus'. Sinds oktober 2019 is deze activiteit uitgegroeid van 'student-zelfstandige' tot hoofdberoep.

Corona

Wanneer coronamaatregelen (zoals bv. een samenscholingsverbod of de annulering van de communie door de parochie) een normaal verloop van uw feest verhinderd, dan kan u uw reservatie kosteloos annuleren. Vergeet niet om ons meteen op de hoogte te brengen van dergelijke wijzigingen! Zo vermijd u dat u onder de standaard annulatievoorwaarden valt. Meer info omtrent onze annulatievoorwaarden kan u vinden in onze huurvoorwaarden.

Opbouw en afbouw

Een extra paar helpende handen is natuurlijk altijd welkom, maar in principe hoeft u helemaal niets te doen! De opbouw en afbouw van de tenten en springkastelen zitten altijd inbegrepen in onze prijzen.

U toont ons waar we onze materialen mogen opbouwen en waar we eventuele benodigde stroom vandaan mogen halen. Vanaf dan gaan wij aan de slag + stofzuigen en/of kuisen we de materialen nog eens. Indien de betalingen nog niet via overschrijving in orde werd gebracht, rekenen we na de opbouw af. Voor de afbouw is het opbergen, inladen en terug naar het magazijn.

Alhoewel wij liever hebben dat er op alle momenten iemand aanwezig is, kan het door omstandigheden soms niet anders. In dat geval is het belangrijk dat we op voorhand goede afspraken maken over hoe en wat.

Reservering

Reserveren kan enkel online, niet via telefoon. Het enige wat u hiervoor hoeft te doen is via het tablad 'Contact' of 'Snelle Offerte' doorgeven welke van onze materialen u waar en wanneer nodig hebt. Nadat u alle benodigde info aan ons doorgegeven hebt, ontvangt u ons voorstel in de vorm van een offerte.

Dat is heel moeilijk te zeggen. Het kan dat de gewenste materialen tot het laatste moment beschikbaar blijven, maar deze kunnen evengoed reeds maanden op voorhand gereserveerd zijn. Indien u zekerheid wil, raden wij u aan om ons zo snel als mogelijk te contacteren.

U ontvangt uw persoonlijke offerte via mail. Deze kan u online raadplegen en ondertekenen indien u met de inhoud akkoord gaat. Wanneer uw ondertekening ontvangen is, klasseren wij de offerte op volgorde van uitvoeringsdatum en plannen wij de materialen in op de gevraagde dag.

Wij doen ons uiterste best om uw vraag binnen één werkdag te beantwoorden en in 95% van de gevallen lukt dat ook. Wij raden steeds aan om ook uw "ongewenste berichten" folder van uw mail regelmatig na te kijken. Gezien wij gebruik maken van een facturatieprogramma voor het versturen van onze offertes en facturen, durven deze automatische mails al eens in de spamfolder te belanden.

De betaling regelen we het liefst vooraf. Dit kan ruim op tijd doormiddel van overschrijving, met vermelding van uw offertenummer, of dit kan contant tijdens de levering.

Neen, zolang ons cliënteel onze artikelen met zorg en respect behandeld zien wij geen noodzaak om met een waarborg te werken.