Veelgestelde vragen
Springkastelen
- Levering/afhaal op een weekdag? U brengt ons meer dan twee dagen vooraf op de hoogte.
- Levering/afhaal in het weekend (za-zo)? U brengt ons vóór donderdag op de hoogte.
Indien er slechts voor één dag gereserveerd werd, vindt de levering en ophaling op dezelfde dag plaats (= huurdatum). Wij plannen al onze leveringen 's ochtends en de ophalingen 's avonds. Als u wenst dat het springkasteel pas de volgende dag ('s avonds) opgehaald wordt, dan kan dat voor een extra dag huur aan 50% van de getoonde dagprijzen.
Daarnaast vernemen wij graag, voor het inslaan van de haringen, waar er bekabeling in het gras loopt. Zo maken wij deze niet stuk.
Levering
Kortom: Op jouw orderbevestiging vind je reeds de data waarop je ons mag verwachten, voor de concretere uren wacht je best op onze planning, welke je tussen de 24u à 48u voor levering ontvangt.
Sommige wel, sommige niet. Het is daarom zéér belangrijk om dit steeds met ons te overleggen. Je wilt natuurlijk niet voorhebben dat je gereserveerde materialen daardoor niet op hun plek geraken.
Algemeen
Neen, ons zakelijk adres én dat van onze opslagruimte is geen toonzaal en dus niet toegankelijk zonder afspraak. Indien u graag onze materialen op voorhand bekijkt, kan u ons steeds contacteren om hiervoor een afspraak te plannen.
Annuleren/wijzigen
Indien u materialen annuleert, hebben deze een zekere periode op uw naam gereserveerd gestaan. Hierdoor krijgen andere klanten de boodschap dat deze materialen niet meer beschikbaar waren voor hun op dezelfde data. Wanneer u kosteloos zou annuleren, vallen deze inkomsten waarmee wij bovengenoemde kosten dekken weg. De kans dat we deze materialen opnieuw verhuurd krijgen is ontzettend klein, gezien alle voorgaande vragen tijdens uw reservatie een negatief antwoord kregen m.b.t. beschikbaarheid, waarna deze mensen alternatieven gezocht hebben. Ook de administratieve werkuren die al gepresteerd werden voor het verkrijgen van uw order, wat voorafging door iemand die een offerte handmatig bezorgde en deze opvolgde met een orderbevestiging zijn reeds gemaakte kosten. Daarom kunnen we enkel vrijblijvend voor een offerte zorgen, vanaf daarop een akkoord komt spreken we van een overeenkomst waarin ons deel het leveren van de materialen en diensten betreft en jullie als klant ons de afname en de inkomsten hiervoor garanderen.
Enkel voor springkastelen is er een slechtweergarantie, waarvan u de voorwaarden kan ontdekken op deze pagina, onder het kopje "Springkastelen". Voor alle andere materialen geldt dit niet. Eveneens kunnen er geen individuele uitzonderingen gemaakt worden op onze huurvoorwaarden, gezien deze zo hun autoriteit en waarde voor ons als bedrijf verliezen.
- Extra materialen of aantallen toevoegen: Dit kan zolang de voorraad strekt.
- Materialen of aantallen annuleren/verminderen: Voor deze stuks wordt een vergoeding van 50% in rekening gebracht.
Tenten
Het bereiden/serveren/overhandigen/verkopen van voeding is uiteraard wel toegestaan, zolang er geen dampen en vetten bij vrijkomen.
Dit wil zeggen dat de helft van alle zijwanden voorzien is van een raam, de andere helft zijn volledig gesloten zeilen (zonder raam).
Bijvoorbeeld: Een pagodetent heeft vier kanten. Twee kanten zijn voorzien van ramen, de andere twee zijn volle zeilen.
Transport
Klein rekenvoorbeeld: Stel dat uw adres op 10km van ons vandaan ligt en dat deze rit 15min duurt. Deze rit dienen wij vier keer te rijden: heen/terug voor de levering én heen/terug voor de ophaling. Zodoende wordt deze 10km in totaal 40km én wordt de 15min reistijd in totaal 1u reistijd. Gezien bijna al onze materialen steeds met twee personen geleverd worden, krijgen deze elk één uur uitbetaald, resulterend in twee personeelsuren om telkens van A naar B te reizen...
Reken daar de verbruikte diesel, een bijdrage in de verzekering én het onderhoud bovenop en u begrijpt waarom gratis levering in een bepaalde straal of goedkope tarieven niet te handhaven zijn. Indien u liever geen transportkosten betaald, kan u altijd op afspraak terecht in onze opslag om zelf de materialen op te halen.
Opbouw en afbouw
Een extra paar helpende handen is natuurlijk altijd welkom, maar in principe hoeft u helemaal niets te doen! De opbouw en afbouw van de tenten en springkastelen zitten altijd inbegrepen in onze prijzen.
Reservering
Wanneer u zelf bij ons afhaalt in onze opslag wordt er wél een borg van €100,00 gevraagd, ongeacht de totaalprijs van het order. Deze krijgt u in de week na de huur uiteraard teruggestort, wanneer er geen gebreken gevonden zijn.
Verwarming
Zorg er wel voor dat je een gasfles hebt met buitendraad, zodat deze op onze toestellen past!
De geaccordeerde stukprijs wordt zodoende nooit aangepast. U kan een gasfles wel van ons overnemen, na het overnemen van de borg in ruil voor de borgkaart.
Laat ons dit tijdig weten, zodat we de borgkaart voor u kunnen voorzien bij de retour. Indien niet tijdig doorgegeven, kan u de borgkaart later bij ons afhalen (op afspraak) of wordt deze op eigen risico van de klant per post opgestuurd (wij hebben geen mogelijkheid om een brief te traceren).